W bieżącym roku prowadzona była innowacja „Badam, eksperymentuję i obserwuję”. Wzięły w niej udział klasy 8b i 8c.
W ramach innowacji uczniowie podczas lekcji matematyki, fizyki i chemii wykonywali samodzielnie doświadczenia i wyciągali wnioski zaspokajając swoją ciekawość. Na lekcjach fizyki doświadczenia dotyczyły głownie takich działów jak elektrostatyka i prąd stały. Elektryzowali różnymi sposobami ciała i obserwowali ich zachowanie, budowali obwody elektryczne wg podanych schematów i obserwowali skutki przepływu prądu. Uczniowie mieli możliwość wydrukowani na drukarce 3D modelu szkieletu graniastosłupa trójkątnego. Podczas zajęć z matematyki wyznaczali doświadczalnie liczbę pi oraz badali objętość brył dokonując ich pomiarów, wyniki porównywali z objętością wody, która mieściła się w ich wnętrzu. Na lekcjach chemii uczniowie wykonali samodzielnie doświadczenia dotyczące identyfikacji substancji. Mieli możliwość również wirtualnego eksperymentowania – gdy pojawił się EMPIRIUSZ – zakupiony w ramach PROJEKTU LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI… Dzięki technologii VR uczeń przenosił się w zupełnie inny świat – w przypadku Empiriusza jest to nowoczesne laboratorium chemiczne.
Uczniowie obu klas mieli okazję uczestniczyć w wycieczce do Eksperymentarium mieszczącego się w Łodzi, gdzie zwiedzili wystawę pełną ciekawych stanowisk, przy których mogli badać zjawiska fizyczne oraz wykonywać krótkie doświadczenia, rozwiązywać intrygujące zagadki, doznawać fizycznie przepływu ładunku przez ludzkie ciało i innych ciekawych zjawisk. Oprócz zwiedzania wystawy, obie klasy brały udział w warsztatach, gdzie między innymi tworzyli model poduszkowca, badali budowę ziarnistą ciał, obserwowali zjawisko odrzutu i szukali środka ciężkości widelca i łyżki ułożonej na brzegu naczynia