W SP9 pojawił się EMPIRIUSZ – zakupiony w ramach PROJEKTU LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI.
Dzięki technologii VR uczeń przenosi się w zupełnie inny świat – w przypadku Empiriusza jest to nowoczesne laboratorium chemiczne.
Mając założone na głowie gogle VR, a w rękach dwa kontrolery, uczeń może się poczuć jak w prawdziwym laboratorium. W bezpiecznym środowisku przeprowadza eksperymenty, które byłyby trudne lub niemożliwe do wykonania w sali lekcyjnej. Uczeń: porusza się po realistycznie odwzorowanym laboratorium i zgodnie z poleceniami przeprowadza wybrane doświadczenie: sięga po probówki i odczynniki, których wygląd sugestywnie odwzorowuje te używane w prawdziwym laboratorium chemicznym, obserwuje reakcje, wyciąga z nich wnioski. Pozostali uczniowie oglądają przebieg doświadczenia na ekranie lub tablicy interaktywnej.
Dzięki immersji, czyli pełnemu „zanurzeniu” w wirtualnej rzeczywistości, każde zagadnienie, reakcja chemiczna i zjawisko są szybciej zrozumiane i zapamiętane.
Uczniowie mają możliwość wirtualnego eksperymentowania na zajęciach koła chemicznego, w godzinach dostępności nauczyciela chemii oraz podczas zajęć dydaktycznych.
#LaboratoriaPrzyszłości #Empiriusz